close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
مقابله با اضطراب امتحان

مقابله با اضطراب امتحان

مقابله با اضطراب امتحان

مقابله با اضطراب امتحان
مقابله با اضطراب امتحان
آموزش و کدنویسی فایل های گرافیک وردپرس گالری عکس قالب سایت
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
  • روز معلم مبارک
  • بیوگرافی : مایکل فارادی
  • اتفاقاتی که پس از خوردن یک بطری معمولی نوشابه به ترتیب زمان می افتد
  • سوالات ریاضی خرداد 92 سوم راهنمایی استان های مختلف
  • نمونه سوال ویژوال بیسیک شهید بهشتی ناحیه 2 ساری
  • نمونه سوال پرورشی آقای میرزاپور اردومحله دوره راهنمایی شهید بهشتی ناحیه 2 ساری
  • متغیرها در ویژوال بیسیک
  • نمونه سؤال تستی ويژوال بيسيك آقای عنایتی سوم راهنمایی
  • نمونه هایی از الگوریتم با جواب شهید بهشتی ناحیه 2 ساری
  • بیست توصیه به دانش آموزان برای نوشتن انشا فارسی
  • محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

    مقابله با اضطراب امتحان

    این مطلب رو در پنجشنبه 05 دي 1392 ساعت: 15:54 در سایت قرار داده است.

    مقابله با اضطراب
    نخستین گام برای مقابله با اضطراب، تمایز قائل شدن بین دو نوع اضطراب است. اگر اضطراب شما به دلیل عدم آمادگی برای امتحان باشد، در آن صورت این اضطراب امری طبیعی و یک واکنش منطقی محسوب
    می شود. اما اگر از آمادگی کافی برخوردار باشید و باز هم از امتحان بترسید، این اضطراب بیمارگونه، افراطی و یک واکنش غیرمنطقی محسوب می شود، اما اگر بدانیم که چگونه می توان بر اثرات و عوارض آن غلبه کرد، قطعا کمک زیادی به ما خواهد کرد.
     
    آمادگی برای امتحان
    آماده شدن برای امتحانات بهترین روش تقلیل اضطراب منطقی است. بدین منظور می توان اقدامات ذیل را انجام داد:
    - از آماده شدن برای امتحان در شب امتحان بپرهیزید. تلاش برای یادگیری و تسلط کامل بر کلیه مطالب در روز قبل از امتحان، شیوه و سبک نامناسبی برای یادگیری است و می تواند به راحتی تولید اضطراب کند. در چنین ایامی نمی توان حجم زیادی از مطالب را فراگرفت.
    -  به هنگامی که درسی را برای امتحان مطالعه می کنید، از خودتان بپرسید که چه سوالاتی ممکن است از این مطلب در امتحان بیاید و سعی کنید با تلفیق مطالبی که در جزوات، یادداشت ها و کتب موجود است، به آن سوالات پاسخ دهید.
    -اگر نمی توانید بر کلیه مطالبی که در طول نیم سال تحصیل گفته شده است به خوبی مسلط شوید، مطالب و نکات مهم را انتخاب کنید و سعی کنید آنها را به خوبی فراگیرید.
     
    تغییر نگرش
    بهبود دیدگاه شما نسبت به امتحان دادن می تواند کمک کند تا کاملاً از مطالعه کردن لذت برده و عملکرد تحصیلی خود را ارتقاء دهید. بر اهمیت نمره زیاد تاکید نکنید، بدانید که نمره نه نشانه ارزش وجودی و به معنی کل شخصیت شماست و نه پیش بینی کننده موفقیت آتی شما.
    -  به خاطر داشته باشید که منطقی ترین انتظار آن است که نشان دهید تا حد امکان از چه مقدار اطلاعات و دانش در این زمینه خاص برخوردارید.
    -  به خود یادآوری کنید که امتحان فقط یک امتحان است و نه چیز بیشتری.
    - از فکر کردن به صورت غیرمنطقی و همه یا هیچ بپرهیزید ( فکر کنید که اگر در یک امتحان موفق نشدید یا به تعدادی از سوالات نتوانستید پاسخ دهید به معنی این است که همه چیز را از دست داده اید.)
    -  پس از امتحان سعی کنید با رفتن به سینما، پارک یا ملاقات دوستان به خودتان پاداش دهید.
     
    از نیازهای اساسی خودتان غافل نشوید
    دانشجویانی که خود را آماده امتحان می کنند، اغلب از نیازهای زیستی، عاطفی و اجتماعی خود غفلت
    می کنند. برای اینکه عملکرد بهینه ای داشته باشید، لازم است به این نیازها توجه جدی داشته باشید. خودتان را به عنوان یک فرد کامل در نظر بگیرید و نه فقط به عنوان یک امتحان دهنده، به خاطر داشته باشید که :
    -   به عادت های مطلوب غذایی و ورزش ادامه دهید. فعالیت های اجتماعی و تفریحی خود را دنبال کنید، همه این موارد در بهزیستی عاطفی و جسمانی موثرند.
    -  موقع مطالعه، آهنگ و سرعت مطالعه متوسطی را در پیش بگیرید، در صورت امکان تنوع در مطالعه را رعایت نموده و در فواصل مطالعه به خود استراحت بدهید.
    -    شب قبل از امتحان به اندازه کافی بخوابید در صورتی که زیاد خسته باشید، عملکرد خوبی در امتحان نخواهید داشت.
    -  درصورتی که احساس می کنید به اندازه کافی برای امتحان آماده شده اید، یک فعالیت
    آرامش بخش انجام دهید.
     
    عملکرد خوب در روز امتحان

    راهبردهای پایه حین امتحان
    قبل از شروع به پاسخ دهی پرسش های امتحان، چند دقیقه وقت گذاشته و این کارها را انجام دهید:


    کنترل اضطراب در حین امتحان
    اضطراب خود را به شیوه های زیر کنترل کنید:
    «    به خودتان بگویید که " من می توانم بعداً مضطرب شوم، الان زمان امتحان دادن است".
    «    بر پاسخ دادن به سوال تمرکز کنید و نه به نمره خودتان یا عملکرد دیگران.
    «    با ارائه افکار معتبرتر و مثبت دیگری مثل اینکه " من نباید کامل و بی نقص باشم" با افکار منفی خود مقابله کنید.
    «    کلیه ماهیچه های بدن را سفت و شل کنید " تمرین آرام سازی عضلانی" چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید نگرش مثبتی داشته باشید.
    «    در صورت امکان آبی بنوشید  یا دست و صورتتان را بشوئید.
    «    از مراقب یا استاد سوالی بپرسید.
    «    چیزی بخورید.
    «    نوک مداد خود را شکسته و مجدداً آن را تیز کنید.
    «    برای لحظه ای به پاداشی که برای بعد از امتحان خود در نظر گرفته اید فکر کنید.
     
    پس از امتحان
    چه امتحان را خوب پشت سر گذاشته باشید چه نه، حتما پاداشی را که برای بعد از امتحان خود در نظر گرفته بودید به خودتان بدهید و از آن لذت ببرید. اصلاً به سوال هایی که ممکن است اشتباه پاسخ داده باشید فکر نکنید و بلافاصله شروع به مطالعه برای امتحان بعدی نکنید. سعی کنید برای مدت کوتاهی هم که شده به یک فعالیت لذت بخش بپردازید.
     
    آیا به کمک بیشتری نیاز دارید؟
    در صورتی که احساس می کنید با این رهنمودها نمی توانید از عهده اضطراب امتحان خود برآیید،
    می توانید برای دریافت کمک های بیشتر و تخصصی تر از مشاوران اداره بهداشت درخواست وقت ملاقات نمائید.
     


     

    موضوع: مطالب علمی,مشاور ,
    برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,
    تعداد بازديد : 131
    نظرات()

    مطالب مرتبط

    اتفاقاتی که پس از خوردن یک بطری معمولی نوشابه به ترتیب زمان می افتد
    بیست توصیه به دانش آموزان برای نوشتن انشا فارسی
    مطالب علمی و خواندنی سری 2
    تحقیق : تلسکوپ فضایی هابل
    دو روش برای ضرب کردن
    طرح ملي كشف، ارزيابي و آماده‌سازي شايستگي‌هاي فردي (طرح كاشف)
    نمونه ای از یک پارادوکس قشنگ
    مطالب علمی و خواندنی سری 1
    استراژی مفید در جمع ریاضی
    جدول تناوبی عناصر های شیمیایی

    بخش نظرات این مطلب


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی
    کلیه حقوق مادی و معنوی نزد (( وبسایت کمک درسی شهید بهشتی ناحیه 2 ساری )) محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب پیگرد قانونی دارد.
    خرمشهر کیدز لاولی کیدز